BMW 1 M Coupe to jedno z najbardziej niezwykłych osiągnięć współczesnej motoryzacji. Samochód ten jest jednym z najbardziej rozchwytywanych modeli marki BMW. I nie tylko ze względu na pakiet optyczny i piękny kolor karoserii, a głównie dzięki elementom składowym tego samochodu, pozwalającym otrzymać największą przyjemność z jazdy i niebywałe emocje. Nazwa tego modelu może niewątpliwie zaskoczyć wielu nieobeznanych w marce.
Teoretycznie samochód ten powinien nazywać się BMW M1 Coupe, jednak jak wielu z nas pamięta, takowy model istniał już dawno temu i jest on obecnie uważany za legendarny, dlatego nie można było wykorzystać tą nazwę ponownie. Opisywany model ma z nim niewiele wspólnego, zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym, dlatego po wielu tygodniach namyśleń, oficjalnie nazwano go 1 M Coupe.
Samochód ten jest niewątpliwie czymś wyjątkowy, choć z technicznego punktu widzenia jest on po prostu „składakiem” wielu wcześniejszych modeli BMW. Jednak nie można z tego względu uważać go za gorszego, lecz przeciwne. Na budowę modelu 1 M wykorzystano najlepsze dotychczasowe elementy, z których były budowane flagowe modele marki, montowanych z najwyższą jakoścą.
Skupiając się na owych częściach, wśród nich można wyróżnić silnik pochodzący od roadstera Z4 35is, znanego jako jeden z najszybszych samochodów marki BMW. Jest to 3-litrowa jednostka z dwiema turbosprężarkami, zdolny „rozkręcić się” do 7000 obr./min. Moc tego silnika to zawrotne 335 koni, które samochód osiąga przy 5900 obr./min, a maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm (przy włączonym overbost 500 Nm) dysponuje w zakresie 1500-4500 obr./min. Moment obrotowy zostaje przeniesiony na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej ręcznej skrzyni o krótszych(sportowych) przełożeniach. Utwardzone zawieszenie z aluminiowymi elementami, zaczerpnięte zostało z modelu M3, które jest wychwalane przez najlepszych kierowców wyścigowych świata.
BMW 1 M Coupe przyspiesza do setki w ciągu 4,9 s, do 200 km/h – w 17,3 s, a 400 m ze startu zatrzymanego pokonuje w czasie 13,2 s. Prędkość maksymalna, niestety ograniczona została elektronicznym kagańcem do 250 km/h, choć bez problemu samochód osiągnąłby bez niego ponad 300 km/h.
Karoseria samochodu, począwszy od wąskich szczelin w przednim zderzaku, mających swoje ujście na krawędziach nadkoli oraz służących poprawieniu aerodynamiki kurtynom powietrznym, nie posiada nic co nie widzielibyśmy w poprzednich modelach. Jednak zabieg ten jest bardzo trafny, gdyż wzór przypada do gustu każdemu miłośnikowi BMW i nie tylko. Klienci będą mieli do wyboru trzy sportowe kolory nadwozia (Alpine White (biały), Black Sapphire Metallic (czarny metalik) oraz wyprodukowany specjalnie dla serii M Valencia Orange Metallic (ognisty czerwony metalic). BMW 1 M Coupe zostało wyposażone w 19-calowe alufelgi o szerokości 9 i 10 cali (odpowiednio: z przodu i z tyłu) z limitowanej serii modelu M3 GTS. Naciągnięto na nie opony w rozmiarze 245/35 z przodu i 265/35 z tyłu. Kabina została wzbogacona o sportowy wolant i fotele kubełkowe ze wstawkami z alcantary, mające na celu utrzymanie kierowy na zakrętach, oraz kontrastowe szycia w pomarańczowym kolorze.
Cena samochodu jest adekwatna do jakości, jaką otrzymujecie wraz z jego zakupem i wynosi 240 000 tysięcy złotych. Jednak nigdy nie będziecie żałować żadnej wydanej złotówki na ten samochód i pokochacie go bardziej niż wszystkie samochody jakimi mieliście okazję się przejechać.