BMWAutoBlog.pl – nieoficjalnie o samochodach BMW

BMW F30

Seria 3 zadebiutowała w 1975 r. i ma już blisko 35 lat. Pierwszym modelem było BMW E46 i od tego czasu, w pięciu kolejnych generacjach, samochód łączy w sobie elegancję ze sportowym zacięciem i w wielką frajdą z jazdy.

Najnowszy model „Serii 3” czyli F30 premierę miał 14 października 2011, a do sprzedaży trafił 11 lutego 2012. Pierwsze co się rzuca, oglądając nowe BMW to jego nowy wygląd. Tym razem sylwetka nadwozia nabrała sportowej agresji. Mocno skrócone słupki, zawinięta klapa bagażnika, subtelne wytłoczenie w bocznej części karoserii, piękne 18 calowe felgi oraz wysunięty przód pojazdu sprawiają, że „trójka” stała się bardzo drapieżnym samochodem. Nisko osadzone i dość wąskie reflektory przypominają te znane z  Serii 5.

Wnętrze pojazdu oferowane będzie w trzech wersjach: Sport Line, Luxury Line i Modern Line. Każda będzie różnić się od siebie wyposażeniem dodatkowym. Deska rozdzielcza jest taka sama jak w pozostałych modelach tej marki. Kierownica i zegary nie będą więc zaskoczeniem. Na uwagę zasługuje automatyka w samochodzie. W momencie, gdy zbliżamy się do samochodu, ten wyczuwając swoje kluczyki, automatycznie otwiera drzwi, a gdy zasiądziemy już w fotelu i zapniemy pasy,  same dociągną się do naszego ciała, kasując każdy luz. Komforty w nowym samochodzie to jedna z jego dewiz a odpowiadają za niego skórzane i podgrzewane fotele oraz automatyczna klimatyzacja. Mimo iż przypomina on auto sportowe to jednak wciąż pozostaje limuzyną, a przypomina o tym to, że można nim podróżować spokojnie w 4 osoby. Samochód posiada bagażnik o pojemności 480 l, który bezproblemowo pomieści rzeczy wszystkich podróżujących. Pod podłogą znajduje się wygodna w montażu siateczka mocująca mniejsze przedmioty, a po bokach dwie oddzielone półeczki. Tylna kanapę da się łatwo złożyć umieszczonymi na górze bagażnika dźwigniami.

Przechodząc do silnika nowego BMW, mamy tu do dyspozycji wachlarz silników z turbodoładowaniem i tylko z nim. Począwszy od turbodiesli R4 330d o mocy 258 KM, benzynowej, rzędowej szóstki 335i, z 306 KM aż po Hybrydowy Silnik R6, który rozwija 306 KM. Oczywiście istnieją słabsze silniki takie jak ecodiesel 316d z 116 KM i benzynowy 320i z 184 KM.Wszystkie są obsługiwane zróżnicowanymi trybami jazdy takimi jak: EcoPro, Comfort, Sport i Sport Plus. Między pierwszym i ostatnim jest ogromna przepaść. Różnice są w reakcji na gaz, układzie kierowniczym czy skrzyni biegów. Skrzynia biegów to sprzężona ośmiobiegowa przekładnia automatyczna lub sześciobiegowa skrzynia manualna.

Jak już wspomniałem komfort jazdy w tym samochodzie stoi na wysokim poziomie. Samochód jest bardzo dobrze wyciszony, dzięki czemu nie czujemy przyspieszenia ani prędkości. Za bezpieczeństwo w nowym BMW odpowiada system ConnectedDrive. Dzięki niemu nie najedziemy przypadkowo na przeciwległy pas ruchu lub zjedziemy z niego, gdyż zostaniemy ostrzeżeni przed tym sygnałem wibracyjnym. Ostrzeżenie następuje również w momencie kolizji hamowania. Za wszystko odpowiada szereg czujników i kamer. Oprócz tego mamy do dyspozycji zestaw poduszek powietrznych, kamerę z trybem widzenia nocnego, reflektory adaptacyjne.

Kombinacja tych cech sprawia, że jest to najlepszy samochód na rynku w tej klasie.

 

 

 

 

 

Exit mobile version