BMWAutoBlog.pl – nieoficjalnie o samochodach BMW

BMW E63/64 M6

BMW E63 i E64 serii 6 jest niewątpliwie jednym z najbardziej kontrowersyjnych modeli bawarskiego producenta w ostatnich latach. Druga odsłona serii 6 była stosunkowo dość rzadkim widokiem na naszych Polskich drogach. Dotyczyło to tym bardziej najmocniejszej wersji czyli M6 w wersji E64.

Samochód prezentuje się bardzo potężne gabarytowo, ma mocne i odważne pod względem stylistycznym linie nadwozia. W historii tego ekscytującego coupe nastąpiło podzielenie fascynatów marki na dwie różne opinie, w których jedni je pokochali, a inni znienawidzili ten model.

Nadwozie modelu E64 zostało zaprojektowane przez Chrisa Bangle’a. Dla osób nieznających tej persony, pragnę wyjaśnić iż do BMW wnosił on swoje własne, bardzo odważne i kontrowersyjne spojrzenie na stylizację bawarskich produktów. Według mojej opinii model E63 był jednym z najładniejszych i najbardziej charakterystycznych BMW ostatnich lat. Jeżeli chodzi o model E64 to było z nim trochę gorzej.

Premiera modelu M6 Coupe odbyła się podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w roku 2005, a rok później wersji Cabriolet. M6 w swojej budowie posiada nowe sportowe zderzaki, progi, obręcze, lusterka boczna oraz poczwórne końcówki układu wydechowego wraz z dyfuzorem. BMW E63 M6 posiada także dach wykonany z włókna węglowego, a także aluminiowe profile drzwi.

Podwozie serii 6 zostało skonstruowane na bazie samochodu serii 5 (E60). Dodatkowo M6 wykorzystuje identyczny silnik co model M5 oraz taką samą przekładnie. Silnik ten cechuje się pojemnością 4999 cm³ oraz mocy 400 KM. Jednakże po wciśnięciu przycisku Sport do dyspozycji mamy już dodatkowe 107 KM (7750 rpm) i 520 Nm (6100 rpm) momentu obrotowego.

Tryb Sport automatycznie kalibruje także zawieszenie samochodu i siedmiobiegową, sekwencyjną skrzynię biegów o nazwie SMG III. Cały samochód waży jedyne 2005 kg w wersji E64, jego przyspieszenie do 100 km/h to 4,8 sekundy. E63 ma czas lepszy o 0,2 sekundy od E64, dzierżąc tym samym miano najszybszego kabrioletu w historii marki BMW. Niestety prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/godz., lecz po jej zdjęciu dochodzi do astronomicznych 320 km/godz.

Cena początkowa cena za model E64 M6 w Polsce wynosiła 565 000 złotych, ostatni egzemplarz opuścił fabrykę 19 lipca 2010 roku. Obecnie można kupić jedynie używane egzemplarze których ceny plasują się od około 200 000 złotych.

Exit mobile version