BMWAutoBlog.pl – nieoficjalnie o samochodach BMW

BMW G-Power M3 GT2 R

Renomowane G-Power zaprezentowało nie dawno swoje najbardziej agresywne BMW M3. Auto zostało przerobione od samego początku. Półwyścigowa maszyna rozwija moc przekraczającą 700 KM.

Samochód ten skierowany jest do zagorzałych entuzjastów szybkiej jazdy, ale nie tych, którzy chcą zabłysnąć pod światłami drogowymi, tylko tych, którzy na prawdę chcą w pełni wykorzystać swój potencjał kierowcy wyścigowego. Właśnie dla tego został stworzony M3 GT2 R. Samochód ten jest w połowie autem dopuszczonym do ruchu drogowego, a w drugiej autem wyścigowym.

Posiada on gruntownie przebudowany przez firmę Firma Mahle 4-litrowy widlasty silnik o ośmiu cylindrach. Znalazły się w nim nowo wyprodukowane korbowody, wał korbowy, zimne świece zapłonowe oraz tłoki o większej wytrzymałości, dzięki którym zmniejszył się stopień sprężania z 10,0 do 8,0. Większy skok wykorbień na wale korbowym sprawił, że objętość skokowa wzrosła do 4,6 l.

Została dodana sprężarka mechaniczna ASA T1-724, która posiada układ smarowania zintegrowany z układem smarowania jednostki napędowej. Zanim powietrze generowane w sprężarce dostanie się do silnika, przechodzi przez intercooler. Sprężarka pracuje z maksymalnym ciśnieniem wynoszącym 0,7 bara. O temperaturę silnika dba większa i wydajniejsza chłodnica.

Wydech został wzbogacony o sportowy układ z rurami wykonanymi ze stopów tytanu. Konwertery katalityczne, jak i tłumiki mają teraz jedyne 100 cel. Cały układ wylotowy jest lżejszy od fabrycznego „wydechu” o 23 kilogramy. By cały proces spalania przebywał jak najdokładniej, został on zintegrowany z systemem elektronicznym, który zwiększa również moc maksymalną samochodu z 420 KM do 720 KM. Nadwozie zostało zmodyfikowane w taki sposób by poprawić siłę docisku aerodynamicznego samochodu do drogi. Jest ono wzorowane na wyścigowym BMW M3 GT. G-Power przebadało swoje części w tunelu aerodynamicznym pod kątem możliwie jak najlepszego docisku.

Przednie i tylne błotniki są wyraźnie szersze od fabrycznych części i umożliwiają zwiększenie rozstawu kół które są dodatkowo szersze. Wszystkie te aspekty korzystnie wpływa na przyczepność mechaniczną BMW do toru czy drogi. Wszystkie te elementy zostały wykonane z włókna węglowego. Samochód posiada regulowane wyścigowe zawieszenie oraz sportowe hamulce, które zostały zbudowane ze spieków ceramicznych. Z przodu użyto 6-tłoczkowych zacisków, a z tyłu 4-tłoczkowych. Lekkie 20-calowe felgi Silverstone RS obuto w opony Michelin Pilot Cup o rozmiarach 245/30 R 20 z przodu i 315/25 R 20 z tyłu.

W celu obniżenia wagi samochodu częściowo usunięto jego wyposażenie: wyjęto m.in. tylną kanapę i niektóre elementy wygłuszające. Dzięki tym zabiegom G-Power M3 GT2 R jest lżejsze od fabrycznego wozu o 150 kg.

Exit mobile version