BMW i8 to jeden z najbardziej wyczekiwanych modeli przyszłego roku. To co ma w głównej mierze cechować omawiany samochód, to przede wszystkim ponadczasowa stylistyka, sportowe zacięcie i…ekologiczny silnik! Tak, tak – ekologiczny, a nie pożerające paliwo i wydychający ogromne ilości zanieczyszczeń V12 czy V8.
Warto poświęcić uwagę napędowi nowego BMW gdyż jest to bardzo wyjątkowa pozycja w historii marki. Według doniesień prasowych tylna oś i8 będzie napędzana dzięki mocno wysilonej, spalinowej jednostce R3. Silnik wspomagany przez turbosprężarkę będzie produkował 223 KM z 1,5 litra pojemności. Przednia osi natomiast rozpędzana będzie dzięki silnikowi elektrycznemu, który w nieco zmodyfikowanej wersji ma zostać przejęty również z modelu BMW i3. Obydwa te silniki mają generować łącznie 354 KM i 550 Nm! Jak można zauważyć nie będzie wcale to tak mało. Dodatkowo moment obrotowy ma trafiać według życzenia kierowcy na jedną z osi lub obie naraz. Producent podaje również, że realne spalanie owych silników będzie plasować się w granicach 5-7 l, nawet przy agresywnej jeździe. Jeżeli wszystkie informacje zostaną poparte rzeczywistością, to czeka nas nie lada gratka.
Bardzo dużo pracy poświęcono aerodynamice samochodu, której zawdzięczać można kosmiczny wygląd. W celu poprawy osiągów znacznie zmniejszono również masę – praktycznie wszystkie części nadwozia, jak i wnętrza zostały odchudzone do granic możliwości. To bardzo ważny zabieg mając na uwadze walkę z dużo mocniejszym Audi R8. Konstrukcja nowego BMW i8 ma być bardzo lekka, a wszystko to dzięki szeroko wykorzystanemu stopowi aluminium i kompozyty CFRP. Konstrukcja ta pozwoli rozwinąć pierwsze 100 km/h w około 4,9 s oraz utrzymywać średnie zużycie paliwa na poziomie 3L na 100 km. Wynik zapewne zadziwiający i oby taki pozostał w dniu premiery samochodu.
Jeżeli chodzi o wnętrze pojazdu, to będzie ono tak samo futurystyczne jak jego karoseria. Począwszy od koloru, który ma opiewać w barwy błękitu, brązu i bieli, aż po kosmiczne kształty foteli, kierownicy i deski rozdzielczej. Tradycyjne analogowe zegary mają być zastąpiony ogromnym wyświetlaczem LCD, który będzie również pełnił funkcję nawigacji. Wszystko będzie wykonane z najwyższych jakościowo materiałów jak skóra, aluminium i tworzywa sztuczne – zachowując ten sam styl, który widoczny będzie na zewnątrz samochodu.
BMW i8 o ile nie nastąpi zapowiadany koniec świata, ma pojawić się na rynku już w 2013 roku, jednocześnie z mniejszym modelem i3. Niezmiernie oczekujemy tego zdarzenia i pierwszych testów tego bardzo ciekawego modelu BMW.