Z jakim silnikiem najlepiej kupić BMW?

Wybór odpowiedniego silnika to kluczowy krok przy zakupie samochodu, zwłaszcza gdy mówimy o BMW, marce znanej z dynamicznych jednostek napędowych i wyjątkowej jakości prowadzenia. W zależności od modelu i oczekiwań, różne silniki oferują inne wrażenia z jazdy, a także wpływają na koszty eksploatacji i serwisowania. W tym artykule omówimy, które silniki BMW są najbardziej polecane, jakie mają zalety oraz na co zwrócić uwagę przy wyborze jednostki napędowej.

Dlaczego wybór silnika jest tak ważny?

Silnik to serce każdego samochodu, a jego charakterystyka wpływa na ogólne wrażenia z jazdy, wydajność oraz koszty utrzymania. BMW oferuje szeroką gamę jednostek napędowych, od ekonomicznych diesli po potężne silniki benzynowe, które napędzają sportowe modele. Wybór odpowiedniego silnika zależy od indywidualnych preferencji, stylu jazdy oraz budżetu.

Czynniki wpływające na wybór silnika

  1. Oczekiwania dotyczące osiągów: Czy zależy Ci na dynamicznej jeździe, czy może na oszczędności paliwa?
  2. Koszty eksploatacji: Silniki diesla są zwykle bardziej ekonomiczne, ale ich serwisowanie może być droższe.
  3. Styl jazdy: Miasto czy autostrada? Wybór silnika może zależeć od tego, gdzie najczęściej jeździsz.
  4. Dostępność części zamiennych: Koszt i dostępność części do konkretnych jednostek napędowych mogą wpłynąć na decyzję.

Najlepsze silniki benzynowe BMW

Silnik N52 – solidna jednostka dla codziennej jazdy

Silnik N52 to jeden z najpopularniejszych silników benzynowych BMW, znany z niezawodności i dobrych osiągów. Produkowany w latach 2004-2015, N52 jest dostępny w wielu modelach BMW, w tym w serii 3 (E90), serii 5 (E60) oraz Z4.

  • Zalety: Niezawodność, płynna praca, umiarkowane zużycie paliwa.
  • Typowe problemy: Zużycie uszczelek pokrywy zaworów, problemy z czujnikiem poziomu oleju.
  • Najczęściej spotykane modele: BMW 325i, BMW 525i, BMW Z4.

Silnik B58 – nowoczesna jednostka z turbodoładowaniem

B58 to nowoczesny silnik benzynowy BMW, który zdobył uznanie za wyjątkową wydajność i niezawodność. Produkowany od 2015 roku, B58 napędza wiele nowszych modeli BMW, takich jak seria 3 (G20), seria 5 (G30) oraz seria 4.

  • Zalety: Wysoka moc, niskie zużycie paliwa, nowoczesna konstrukcja.
  • Typowe problemy: Nieliczne, choć niektórzy użytkownicy zgłaszają problemy z układem chłodzenia.
  • Najczęściej spotykane modele: BMW 340i, BMW 540i, BMW Z4 M40i.

Silnik S55 – dla miłośników sportowych emocji

S55 to silnik stworzony z myślą o sportowych emocjach, napędzający modele M3 i M4. Jest to jednostka oparta na konstrukcji N55, ale z licznymi ulepszeniami, które pozwalają na osiągnięcie mocy ponad 400 KM.

  • Zalety: Wysoka moc, doskonałe osiągi, sportowy charakter.
  • Typowe problemy: Potencjalne problemy z układem smarowania przy ekstremalnym użytkowaniu.
  • Najczęściej spotykane modele: BMW M3, BMW M4.

Najlepsze silniki diesla BMW

Silnik M57 – legenda niezawodności

Silnik M57 to jeden z najbardziej cenionych silników diesla BMW, znany z wyjątkowej niezawodności i trwałości. Produkowany w latach 1998-2013, M57 napędzał wiele modeli, w tym serię 3 (E46), serię 5 (E39) oraz serię 7 (E65).

  • Zalety: Niska awaryjność, duży moment obrotowy, ekonomiczne zużycie paliwa.
  • Typowe problemy: Problemy z kolektorem dolotowym i klapkami wirowymi.
  • Najczęściej spotykane modele: BMW 330d, BMW 530d, BMW 730d.

Silnik N57 – nowoczesny diesel o wysokiej wydajności

N57 to nowoczesna jednostka wysokoprężna, produkowana od 2008 roku, która zyskała uznanie za swoje osiągi i kulturę pracy. Silnik ten napędza wiele nowszych modeli BMW, w tym serię 3 (F30), serię 5 (F10) oraz X5 (F15).

  • Zalety: Wysoka moc, niskie zużycie paliwa, dobra kultura pracy.
  • Typowe problemy: Problemy z układem rozrządu, szczególnie przy większym przebiegu.
  • Najczęściej spotykane modele: BMW 330d, BMW 530d, BMW X5 30d.

Silnik B47 – kompaktowy i oszczędny

B47 to czterocylindrowy silnik diesla, który zadebiutował w 2014 roku. Jest to jednostka znana z niskiego zużycia paliwa i niezawodności, co czyni ją idealnym wyborem dla osób szukających ekonomicznego samochodu do codziennego użytku.

  • Zalety: Niskie zużycie paliwa, kompaktowa konstrukcja, niezawodność.
  • Typowe problemy: Problemy z wtryskiwaczami i filtrem DPF.
  • Najczęściej spotykane modele: BMW 318d, BMW 320d, BMW X1 18d.

Jakie silniki unikać?

Silnik N63 – problemy z chłodzeniem i zużyciem oleju

N63 to silnik V8 biturbo, który zyskał niechlubną reputację ze względu na problemy z chłodzeniem i wysokie zużycie oleju. Choć oferuje imponujące osiągi, problemy z awaryjnością sprawiają, że warto zastanowić się dwa razy przed wyborem tego silnika.

  • Problemy: Przegrzewanie, problemy z turbosprężarkami, wysokie zużycie oleju.
  • Najczęściej spotykane modele: BMW 550i, BMW X5 50i, BMW 750i.

Silnik N47 – rozrząd i koszty napraw

N47 to silnik diesla, który napędzał wiele popularnych modeli BMW, jednak jego awaryjność, szczególnie w kwestii łańcucha rozrządu, sprawiła, że stał się mniej pożądanym wyborem. Kosztowne naprawy związane z wymianą rozrządu mogą zniechęcić potencjalnych nabywców.

  • Problemy: Problemy z łańcuchem rozrządu, kosztowne naprawy.
  • Najczęściej spotykane modele: BMW 118d, BMW 320d, BMW X3 20d.

Podsumowanie – Z jakim silnikiem najlepiej kupić BMW?

Wybór silnika to kluczowy aspekt przy zakupie BMW. Jeśli zależy Ci na niezawodności, warto zwrócić uwagę na silniki N52 i M57, które zyskały reputację solidnych i trwałych jednostek. Dla osób poszukujących nowoczesnych rozwiązań i dynamicznych osiągów, silniki B58 oraz S55 będą doskonałym wyborem. Z kolei dla miłośników diesli, M57 oraz N57 oferują idealne połączenie mocy i ekonomii.

Pamiętaj, że regularne serwisowanie i stosowanie wysokiej jakości części zamiennych są kluczowe dla utrzymania każdego silnika BMW w doskonałym stanie. Wybierając odpowiednią jednostkę napędową, możesz cieszyć się wyjątkowymi wrażeniami z jazdy oraz niższymi kosztami eksploatacji przez wiele lat.


Dodał: , w Porady. Dnia 24 września 2024