BMW F10

Nowa „piątka” ma być najładniejszym BMW wszech czasów. Prezentuje ona elegancki, ale zarazem dynamiczny wygląd. Jest bardziej stonowana od swojej poprzedniczki E60.

Samochód z przodu jest bardzo podobny do swojego starszego brata z serii 7, a z tyłu do BMW serii 3. Według ekspertów inżynierowie połączyli oba te auta, w konsekwencji czego powstał bardzo ładny samochód. Przód charakteryzuje się praktycznie pionowo ustawioną atrapą (nerkami), posiada większy rozstaw osi, dłuższą i smuklejsza maskę oraz wydłużoną linie dachu. Tył pojazdu jest zauważalnie krótszy w porównaniu z poprzednią generacją.

Wchodząc do wnętrza nowej „piątki” widzimy bardzo dobrze wykonaną tapicerkę i deskę rozdzielczą, która za pewno została zaczerpnięta z serii 7. Kokpit niczym w samochodach sportowych, skierowany jest ku kierowcy, a odpowiednio wyprofilowana kierownica ma idealną grubość wieńca. Za napęd w najnowszym BMW odpowiadają trzy silniki Diesla oraz cztery silniki benzynowe. W ofercie benzynowych silników możemy znaleźć takie modele jak 4,4 litrowe V8 TwinTurbo o mocy 560 KM i maksymalnym momencie 680 Nm oraz ekonomiczny silnik 2,0 l o mocy 184 KM i momencie 270. W ofercie silników wysokoprężnych najmocniejszym jest 3,0 litrowy silnik R6 M550d o mocy 381 KM i momencie 740 Nm i ekonomiczny 520d z 184 KM.

Standardowo napęd w nowym BMW serii 5 przenoszony jest poprzez 6-stopniową, ręczną skrzynię biegów, a opcjonalnie poprzez 8-biegowy „automat” (standard w 550i). Jako opcja dostępna jest ponadto sportowa automatyczna skrzynia biegów obsługiwana łopatkami przy kierownicy. Układ jezdny został poprawiony w bardzo dużym stopniu i teraz F10 cechuje się dużą dynamiką przy znacznym poprawieniu komfortu jazdy, a odpowiada za to system DDC (Dynamic Driving Control). Dostosowuje on między innymi ustawienia zawieszenia.

W układzie jezdnym spory nacisk postawiono na zwiększenie zarówno komfortu, jak i zwinności auta. Najnowsza piątka jest bardzo podobna do serii 7. W zawieszeniu odnajdziemy podwójne wahacze z przodu oraz układ wielowahaczowy z tyłu. Każdą nową piątkę można uzbroić w zestaw układów i systemów podnoszących poziom bezpieczeństwa. Układ Adaptive Drive obejmuje dynamiczną kontrolę amortyzatorów połączoną z monitorowaniem oraz natychmiastową kontrreakcją na przechyły boczne. Dynamic Drive to układ redukcji przechyłów w zakrętach oraz podczas nagłej zmiany kierunku jazdy

Jak na samochód wysokiej klasy przystało, wyposażenie najnowszego BMW  jest bardzo bogate. Dotyczy to zarówno elementów podnoszących komfort, bezpieczeństwo jazdy, jak i moc silnika. Wraz z nową „piątką” po raz pierwszy w BMW premierę swoją będzie miał system ConnectedDrive, skupiający w sobie system start/stop, układ ostrzegający o możliwości wystąpienia kolizji,  asystenta parkowania i aktywny tempomat. Za dopłatą oferowany jest układ ostrzegający o przekroczeniu pasa jezdni, układ informujący o ograniczeniach prędkości oraz system pomagający widzieć w nocy (BMW Night Vision) i wyświetlacz typu head-up display, przekazujący informacje na przedniej szybie.

 


Dodał: , w Auta. Dnia 3 sierpnia 2012