BMW 7 E38

BMW 7 serii E38 to luksusowa limuzyna klasy F. W momencie gdy było produkowane, jego dostępność było możliwa jedynie dla wysokiej klasy biznesmenów i wyższych przedstawicieli rządu. W śród właścicieli tych limuzyn znaleźli się również mafiozi, co nieco zepsuło reputację samochodu.

Mimo tego samochód do dnia dzisiejszego robi niepowtarzalne wrażenie. Jest bardzo duży, wygodny, komfortowy, elegancki, mocny i… można by wymieniać w nieskończoność. Używane auto do dziś cieszy się sporym zainteresowaniem, a wszystko dzięki ponadczasowemu nadwoziu.

BWM produkcję samochodu E38 serii 7 rozpoczęło od 1994 a zakończyło w 2001 roku. Auto wyznaczyło standardy uwczesnej klasy samochodów premium dla całej branży motoryzacyjnej. Wersje w tak zwanej „full opcji” wyposażone były klimatyzację dwustrefową z ustawieniami dla kierowcy i pasażera, system kontroli ciśnienia w kołach, lodówkę, szyby kuloodporne i opancerzenie niczym czołg. Karoseria powstała z drewna orzecha włoskiego i skóry jak przystało na samochody luksusowe. W trakcie produkcji bawarski producent przeprowadził dwie (1998 i w 2000 roku) kosmetyczne modernizacje które, głownie dotyczyły wnętrza samochodu.

Samochód był produkowany w jednej wersji nadwozia i był to czterodrzwiowy sedan. Producent oferował dziewięć wersji napędowych które na dzisiejsze czasy są prawdziwymi monstrami zwłaszcza pod względem pojemności i apetytu na paliwo. W modelu tym  nie powinno zdziwić spalanie, które w najwyższych modelach sięga nawet dwudziestu litrów na setkę.

Oferowane silniki to benzynowe motory z wtryskiem w następujących wersjach: 728i (sześciocylindrowy 2.8l 193KM), 730i (V8, 3.0l 218KM), 735i (V8, 3.5l, 238KM), 740i (V8. 4.0l, 286KM i V8, 4.4l, 286KM) oraz 750i z dwunastocylindrowym silnikiem o pojemności 5.4l i mocy 326KM który był stosowany w samochodach opancerzonych. Auto z tym silnikiem rozpędza się do setki w niecałe siedem sekund!

W ofercie producenta można było dostać również samochód z silnikiem wysokoprężnym w trzech wersjach. Są to 725TDS (sześciocylindrowy silnik z turbo i intercoolerem o pojemności 2.5l i mocy 143KM), 730D (sześciocylindrowy diesel z turbo o pojemności 2.9l i mocy 193KM) oraz  740D (ośmiocylindrowy diesel z turbo o pojemności 3.9l, mocy 245KM i z wtryskami common rail). W samochodzie zastosowano tradycyjny w tej marce napęd na tylną oś, oraz pięcio i sześciobiegowe skrzynie manualne oraz pięciobiegową skrzynię automatyczną.

BMW 7 serii E38 jest w Polsce cieszy się sporą popularnością, a wszystko to ze względu na prestiż marki, wygodę i ponadczasową elegancję. Niestety koszty utrzymania tego samochodu w tym naprawy, części zamiennych i spalania są naprawdę bardzo wysokie. Przed zakupem trzeba sobie zdać sprawę, że BMW 7 E38 nie jest autem dla typowego Kowalskiego i nigdy nie miało nim być, bo w końcu zostało stworzone z myślą o biznesowych nabywcach.


Dodał: , Dnia 15 lipca 2013