Historia ekskluzywnej serii 7 jest bardzo obszerna i sięga aż modelu typu E23 z 1977 roku. Przez wszystkie te lata BMW musiała spełnić szereg wymogów, by zadowolić najbardziej wymagających klientów, którymi są biznesmeni, aktorzy, politycy czy władcy państw. O miejsce w najwyższej klasie musiała konkurować z takimi producentami jak Jaguar, Audi, Lexus i Mercedes. Od tego czasu samochody serii 7 trzymają najwyższy poziom, czego przykładem jest najnowsze BMW F01.
Wersja ta powstała w 2008 roku, a jego facelifting przygotowywany jest na 2013 rok. Najnowszy model całkowicie zmienił swoje podejście do zastosowanych silników z turbodoładowaniem. Jest to spora rewolucja w tej serii, gdyż turbosprężarka nie była stosowana w nich od 20 lat, a ostatnim modelem wyposażonym w nią było BMW E23. W ofercie znalazł się najnowszy, aluminiowy, sześciocylindrowy silnik diesla twin-turbo. Sprężarki w tej wersji nie są jednakowe i mogą pracować oddzielnie. Wszystko zależne jest od stylu jazdy. Podstawową jednostką silnikową w najnowszym BMW jest benzynowy silnik R6 o pojemności 3 litrów a jego moc to aż 326 KM. Najmocniejszym silnikiem w ofercie jest monstrualne V12 z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 6 litrów i mocy 544 koni mechanicznych. Ten diabelsko mocny silnik dostępny jest w wersjach 760i i 760Li. Kolejną rewolucją jest zastosowanie inteligentnego, autorskiego napędu 4×4, który nosi nazwę Xdrive ktory stosowany jest w serii X a teraz w ofercie 750i oraz 750Li. Skrzynia biegów to standardowa skrzynia automatyczna obecna praktycznie we wszystkich modelach BMW z przełożeniami 6 i 8 biegowymi.
Pod względem stylu i techniki samochód kontynuuje linie modelu E65. Wnętrze nowej limuzyny to prawdziwa oaza luksusu, zaczynając od jakości materiałów, w których najdrobniejszy detal jest idealnie dopracowany, a skończywszy na poziomie wyposażenia, który zadowoli każdego snoba. W aucie znajdziemy takie elementy, jak: nowa generacja systemu iDrive, który uproszczony w obsłudze i dodatkowo ma programowalne przyciski dla ulubionych funkcji, nawigacja z twardym dyskiem łącznie z systemem audio oraz czterostrefowa, automatyczna klimatyzacja. W na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy system ConnectedDrive, który zapewnia dostęp do sieci internetowej, wentylowane fotele z funkcją masażu, aktywny tempomat z systemem Stop&Go, wyświetlacz Head-Up, system BMW Night Vision oraz kamery Side View pokazujące obraz po bokach samochodu.
Za wygodę jazdy odpowiada system kontroli amortyzatorów i jazdy, który może działać w 3 trybach (komfortowy, zwykły, sportowy). W wersji 750Li oraz 740Li został zamontowany układ pneumatyczny dostosowywujacy twardość zawieszenia do warunków na jezdni, oraz jego wysokość.
limuzyna dla elit, mafii albo biznesmenów. Fajny lecz nie osiągalny dla zwykłego szarego mieszkańca tego świata